Jaarverslag 2020

De AWTI heeft zijn jaarverslag over het jaar 2020 gepubliceerd. In dit verslag - van dit bijzonder jaar dat werd overschaduwd door de coronapandemie - blikken we terug op een viertal adviezen, symposium en meer activiteiten van de AWTI.

In dit verslag blikken we terug o.a. op de uitgebrachte adviezen Krachtiger kiezen voor sleuteltechnologieën over dat sleuteltechnologieën ons helpen met baanbrekende innovaties op alle fronten, waarbij ze een grote, niet weg te denken impact hebben op wetenschap, samenleving en economie. Versterk de rol van wetenschap, technologie en innovatie in maatschappelijke transities stond centraal tijdens het goed bezochte jaarsymposium van de AWTI. In het advies Beter van start. De sleutel tot doorgroei van kennisintensieve start-ups onderzocht de AWTI wat de belangrijkste hindernissen zijn voor een betere doorgroei van kennisintensieve start-ups. In het briefadvies Nationaal Groeifonds wordt de steun uitgesproken door de AWTI over de oprichting ervan. Middels een zestal inhoudelijke verbeterpunten is aangegeven dat het fonds nog beter wordt ingezet.

Lees hier het gehele jaarverslag van 2020.